میو میو
تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, | 2:15 | نویسنده : فرا

برند ایتالیایی میو میو Miu Miu یکی از زیر مجموعههای برند مشهور ایتالیایی پرادا است PRADA که در سال ۱۹۹۳ و توسط یکی از اعضای خانواده پرادا به نام میوچیو پرادا راهاندازی شد. نام این برند برگرفته از نام مدیر و ایجاد کننده این برند است. این برند با استفاده از مدلها و مانکنهای مشهور و به مدد طراحی عالی محصولاتش ظرف مدت کوتاهی که از عمرش میگذرد برای خود اعتباری دست و پا کرده و مشتریان پر و پا قرص خود را از بین مشاهیر به دست آورده است. این برند در بسیاری از کشورهای دنیا شعبه دارد و معمولا شعبههای خود را در هتلها مستقر میسازد.

در سال 1913ماريو پرادا و برادرش مارتينو، يک خانه مد در ميلان ايتاليا بنا کردند و نام آن را Fratelli Prada يا همان (برادران پرادا) گذاشتند. آنها در ابتدا چمدانهاي بزرگ و کيفهاي دستي چرمي توليد ميکردند و سپس به تهيه لباسهاي بسيار شيک و زيبا از جنس چرم براي افراد ثروتمند پرداختند.

ماريو علاقهاي به استخدام زنان نشان نميداد و عقيده داشت آنها نبايد نقشي در شرکتش داشته باشند، لذا زنان خانواده پرادا را از ورود به دفتر خود منع ميکردجالب آنكه پسر ماريو نيز هيچ گاه به کمک پدر نرفت و حتي پس از بازنشسته شدن ماريو، دخترش لوئيزا جانشين او شد و براي مدت 20 سال اين شرکت خانوادگي را اداره کرد.

در سال 1978موچيا پرادا (Miuccia Prada) دختر لوئيزا، اين کمپاني را به ارث برد و آن را به يکي از گرانقيمتترين و معروفترين مارکهاي دنيا مبدل کرد.

او در ملاقاتي که با (پاتريزيو برتلي (طراح ايتاليايي که در سن 17 سالگي تجارت چرم خود را آغاز کرده بود داشت، به پيشنهادهايش علاقهمند شده بود و پس از به دست آوردن شرکت، با بهکارگيري پيشنهادهاي او، برتلي را به مدير کاري خود تبديل کرد. اولين توليدات موچيا کيفهاي ساده براقي از پارچههاي نايلوني مخصوص ساخت چتر نجات بودند که ماريو از آنها به عنوان روکش چمدان استفاده ميکرد.

آنها در ابتدا به دليل تبليغات کم و قيمت بالا، فروش پاييني داشتند؛ اما با ادامه توليد، تبليغات را نيز آغاز کرده و همچنين شروع به عمدهفروشي محصولات خود در فروشگاههاي بزرگ اروپا کردند.

در سال  1983پرادا دومين شعبه خود را در ميلان و در پاساژ شيشهاي (ويتوريو امانوئل گالري)افتتاح کرد که بسيار مدرن و چشم نواز بود. يک سال بعد پرادا با معرفي کولهپشتيهاي نايلوني خود و افتتاح خط توليد کفش، شروع به تاسيس شعبههايي در فلورانس، پاريس، مادريد و نيويورک کرد.

در سال 1985 استقبال فراوان از کيفهاي دستي موچيا، سکوي پرتاب وي شد. او اولين نمايش مد لباسهاي شب را در سال 1989 برگزار کردموچيا با استعداد ذاتي که از پدربزرگش ماريو به ارث برده بود، توانست طرحهاي تجملي و زيباي خود را به بازار ارائه کند. او طرحهاي شيک و زيبايي براي لباسهاي مردانه و زنانهداشت و لوازم با کيفيت خود را در يک قالب هماهنگ با بازار عرضه ميکرد.

موچيا اين موفقيت را مديون شناخت بالاي خود از مواد اوليه و کاربرد آنها بود و ميگفت: «پارچه، پارچه است. آن چه ميتواند شما را به عنوان يک طراح خلاق به ديگران معرفي کند اين است که چگونه پارچهها را با هم ترکيب کنيد و در قالب يک لباس به ديگران نشان دهيد.

اين موفقيت زماني که دنياي مد توجه ويژهاي به کيفيت توليد، مواد اوليه مرغوب و رنگهاي جذاب پرادا داشت، دوچندان شد.

در سال 1992 آنها برند (ميو ميو) را براي جوانان و افراد مشهور روانه بازار کردند و در سال بعد جايزه ويژه توليد لوازم جانبي را از شوراي طراحان مد ايتاليا دريافت کردند. از آن پس توليد لباسهاي مردانه نيز در پرادا آغاز شد و طراحي لباسهاي مراسم اسکار نيز در زمره کارهاي پرادا قرار گرفت.

در سال 1998 وقتي برتلي 10 درصد از سهام گوچي را خريداري کرد، تحليلگران بر اين باور بودند که پرادا قصد دارد گروه گوچي را از آن خود کند. برتلي با فروش سهم خود به « برنارد آرنالت »، رييس گروه لويي ويتان، به اين شايعهها پايان داد، ولي از سوي ديگر شروع به خريد شرکتهاي ديگر و ادغام با آنها براي گسترش پرادا شد. خريد 51 درصد سهام « هلموت لانگ » در نيويورک، به دست آوردن شرکت « جيل ساندر » در آلمان، « کمپاني چرچ » در انگلستان براي توليد کفش و گروه دريگو براي توليد عينک از جمله اين اقدامات بود.

در


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->